17 Eylül 2015 Perşembe

Kitap Yorumu: Bay Mercedes

Bay Mercedes
STEPHEN KING
Altın Kitaplar Yayınevi
430 sayfa
25 TL
Polisiye, gerilim, korku, aksiyon, psikolojik, romantik.

Bay Mercedes, benim bitirdiğim ilk Stephen King kitabı. Bitirdiğim diyorum çünkü daha önce sahafta O'nun 1999 basımına rastlamış ve almış ancak 90 sayfasının eksik olduğunu görünce bitirememiştim. Evet, yediğim en büyük kazık!:( 
Vee, sonra Bay Mercedes çıktı, aldım ama başlamadım; King'e başlamak için iyi bir kitap değilmiş diye duymuştum (YALAN!!!) ama bu aralar okuduğum o tonla edebi romanın arasında bu öyle büyük ve derin bir nefes oldu ki... 
Bunun yanı sıra polisiyelerde sürekli katil gizli olur ya, ben de ya olmasaydı diye sürekli düşünüyordum ve King dedi: ''Ben buradayım!''  
Ve bu katilin belirliliği kitaba müthiş bir aksiyon katmış!
Ayrıca kapakaki kan damlalarının tamamının ele gelebilirliğni de belirtmek istiyorum. :)

Neyse, konuya geçelim. Kitap ilahi bakış açısıyla iki kişi üzerinden anlatılıyor.
Biri Billy Hodges. Emekli dedektif. Bu adam, işini ailesini önüne almış, zamanında boşanmış ve kızıyla da ara sıra iletişim halinde olan biri. Jerome adlı bir zenci gençten başka doğru düzgün arkadaşı yok. İşini çok seviyor, aldığı davaların %90'ını, belki daha da fazlasını çözmüş, kafası çalışan biri. Emekli olunca da sabahtan akşama saçma sapan televizyon programları seyreden, yiyen, uyuyan, sürekli kilo alan ve hayattan bezmiş birine dönüşmüş. Elinde sürekli tabancasıyla oynuyor; kendini öldürmeyi bile düşünmüş.
Ve tüm bunların ortasında çözemediği ve kalbinde büyük boşluk bırakan dava: Mercedes'li Katil.
O da şöyle:
Bir gün, ekonomik krizin olduğu bir dönemde, iş bulma fuarı açılıyor ve sabahın bir kör vakti; yüzlerce insan sırada. Ve yukarıda bir Mercedes-Benz SL500, 12 silindirli beliriyor, insanlar da bir Benz'in orada ne aradığını kavrayamıyorlar. Git gide HID farlar güçleniyor ve Mercedes, oradaki herkesi eziyor. Fakat hiçbir delil bulunamadığından ve Mercedes'li Katil de diğer suçlular gibi cinayetini -pardon, katliamını- tekrarlamadığından bulunamıyor.
İşte bu Mercedes'li Katil: Brady Hartsfield. (Konunun üzerinden anlatıldığı ikinci kişi.)

Bir gün, Billy bir mektup alıyor. Kim dersiniz?
Mercedes'li Katil.
Anlatıyor.
Seni her gün izliyorum, görüyorum, evini gözetliyorum, ölmek istiyorsun falan diyor. Sonra cinayeti nasıl işlediğini anlatıyor. Yapışını,işlerken yaşadığı duygularını, o heyecanını, hislerini öyle bir üslupla anlatıyor ki, diyorsunuz 'sen psikopatların pirisin. Ruh hastası sapık.' Ve cinayetini tekrarlamayacağını, böylelikle onu bulamayacaklarını anlatıyor. Ve kendiyle iletişime geçmek isterse diye de ona Debbie'nin Mavi Şemsiyesi adlı sitede ''kurbagakermit19'' isimli bir hesap açtığını söylüyor.

Sonra, Brady kendini anlatmaya başlıyor. Çalıştığı yerleri, düşünce biçimini, alkolik bir anneye bakmak zorunda olduğunu falan öğreniyoruz. İlerledikçe de Brady'nin olgun biri olmadığını fark ediyorsunuz. Çok zeki ama olgunca düşünemeyince... eh. ve bu arada o da Billy'i öldürmeye çalışıyor. Billy de onu yakalamaya çalışıyor. İşte gerilimi sağlayan en önemli öge buydu.
Katilin kullandığı Mercedes kendinin değil; çalıntı. (Spoiler değil bu.)
Çalmış olmasına rağmen araba hiçbir şekilde zorlanmamış. Hiçbir iz vb. yok. Bu, bu arada muammalığını sürdürürken Mercedes'in gerçek sahibi ortaya çıkıyor ama kadını bir şey yapmadığı da belli.

Ayy her şeyi anlatmak istiyorum ama... tamam, söylemeyeceğim! Anlatacak daha o kadar çok şey var ki... Muhteşemdi. Ve bu King'in iyi kitaplarındanmış. Yani, çok da iyi değilmiş. Bu kitabı iyiyse, aman Allah'ım, diğerlerini düşünemiyorum.
Bu arada O'ya yaptığı gönderme de güzeldi.
Özellikle sonlarda, zaten gerilmişsiniz, öyle bir yükseliyor ki...
İnanılmazdı. Evet, bir insanoğlu bunu nasıl yazmış, orası da bir muamma!
Ama King'e benim gibi, yeni başlayacaksanız, uzun zamandır kitap okumuyorsanız önermem.
Nereyi dikkatli okumanız gerekir, nereler fazla önem taşımaz; bunu bilmiyorsanız önce başka kitaplarını okuyun derim; bence.

4,5/5 ---> 5/5

Hoşçakalın.
Kendinize iyi bakın!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder