22 Eylül 2015 Salı

Kitap Tag

Merhaba millet! Nasılsınız, okullar açılıyor yaaa!(Kih kih kih size okulu hatırlatan bir bloggeriniz var-YAŞASIN KÖTÜLÜK MUAHAHHAH!!!)
Tamam sustum.
Neyse o zaman, başlayalım?

1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?
Odam. Odamda tam olarak konsantrasyon sağlayabiliyorum. Salonda vb okumayı da denedim ama odam dışında yerler çok fazla ses aldığı için odaklanamadım bir türlü.

2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Ayraç ama aklımda tutabileceğime inanıyorsam yada ince bir kitapsa onu da koymuyorum.

3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun?
Eskiden kesinlikle bölüm başlarında derdim; şimdi de biraz öyle ama artık çoğu kitapta bölüm başlarında başladığınızda konuyu yakalamak için bir iki sayfa geri dönmek zorunda kalıyorsunuz. Bu yüzden senaryoyu, olan biteni aklımda tutuyor, arada sırada bölüm aralarında durdurabiliyorum. Onun haricinde belirli bir 'zaman'ım yok.

4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi? 
Asla yemek yemem çünkü sürekli dökerim, sıçratırım... (Pasaklılar!-benim gibi- Evde denemeyin!)  O yüzden arada sırada belki içerim. Bu arada neden 'kitap-kahve' ikilisi benim bu kadar hoşuma gitmiyor? Ben sadece su içiyorum! :)

5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Televizyon seyredemem, ki bunu denediğim kitap ağır bir dili olan bir kitaptı; bu yüzden kesin bir şey de söyleyemem ama müzik konusunda; eğer kitapta o an olan olaylara uygun ise kitabı anlamamı yüz kat arttırdığı için dinlerim.

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?
İlk başladığım kitap sıkıcıysa ikinci bir kitaba başlarım -bu genelde umut vadeden ince bir kitap olur. Ama onun dışında tek kitap. Hele de okul dönemindeysem!

7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?
Evde. Parkta, bahçede falan okumak bana göre değilmiş ama otobüste çok rahat okuyabiliyorum. Hatta okul dönemindeyken otobüste okumaya öylesine alışmıştım ki evde rahat okuyamıyordum!

8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?
Güzel bir soruuu! Psikolojik kısımları kafamın içinde yüksek sesle, çözümleme yapabilmek için ama aksiyon kısımları varsa -onlar elbette bekletilmemelidir- sessizce.

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?
Sayfa atlamam asla. İğrenç bir kitapsa da bir paragrafa anlık olarak 2-3 bakışta bitiririm; bu da tüm sayfayı en en ennnn fazla dört saniyede bitiriyor oluşuma tekabül eder.

10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?
Aahhh ciltli kitaplar, ah! Buradan o nevi şahsına münhasır yayınevi -siz anladınız onu- ciltli kitaplara 30-40 TL etiketi basmasaydı elbette CİLTLİ KİTAPLAR! Senin okuyucuların uzman beyin cerrahları değil ki her ameliyatta binler kazansın; senin okuyucun ÖĞRENCİ. Haksız mıyım?!

11- Kitap yazıyor musun?
7. sınıfta bilimkurgu-aksiyon-fantastik-romantik-dram-psikoloji altısıyla müthiş fikirlerimin olduğuna inandığım -gerçekten kaliteli ve orijinallerdi ama- uzun bir süre de devame ttirdiğim bir şey vardı, sonra sıkıldım, romantik bir şey yazmayı denedim. Tabii bu da 5 sayfayı geçmedi. O gün bu gündür uğraşmıyorum. Kitap yazmak harbiden sabır istiyor. Çok çok sabır.

Her neyse millet! Kendinize iyi bakın, inşallah hoşunuza gitmiştir!
Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder