18 Eylül 2015 Cuma

Umut Vadeden Bir Amerikan Dizisi: Fringe

     Bu yaz tatilinde herkesin sezon üstüne sezon bitirdiğine, internette izleyecek film bırakmadığına eminim. Ama ben hiçbir şey izleyemedim, hiçbiri sarmadı. Doctor House mükemmeldi ama yeni sekme açmaya üşenmek demek bu mğkemmel dizinin yarım kalması demek oldu. :( Sonra Prison Break vardı, o da güzeldi ama fazla umut vermedi, filmlere hiç girmiyorum zaten; onlar tam bir umutsuz vaka! 
Her neyse, sonra bir arkadaşım bana Fringe'i önerdi ve...
İnanılmazdı! Hepiniz izlediniz ama bana bir türlü nasip olmamıştı.
     Bana oldukça fazla Doctor Who'yu -eski günlerimi, ühühü- anımsattı.
     Neyse, gelelim Fringe'e...


FRINGE
IMDb: 8,5
Polisiye, bilimkurgu, gerilim, fantastik, korku, dram.
Yazarlar: 
J. J. Abrams
 Roberto Orci
 Alex Kurtzman
 Jeff Pinkner
 Akiva Goldsman
 J. H. Wyman
(Aynı zamanda Transformers'in de yazarlarıymış.)
Oyuncular:
Anna Torv  (Olivia Dunham)
Joshua Jackson  (Peter Bishop)
John Noble  (Dr. Walter Bishop)
Jasika Nicole  (Astrid Farnsworth)
Lance Reddick  (Phillip Broyles)
Blair Brown  (Nina Sharp)
Sezon: 5
Bölüm: 100
TAMAMLANDI.

Konu:
Dizide Kamu Güvenlik Teşkilatı denetimi altındaki FBI'ın bir kolu olan ve BostonMassachusetts merkezli Fringe Bölümü anlatılmaktadır. Fringe takımı korkunç ve tüm dünyayı etkileyebilecek açıklanamayan olayları açıklamak için alışılmamış bilimsel yöntemlerden ve FBI soruşturma yöntemlerinden yararlanmaktadır.

Bilimkurgu, drama ve gerilimin iç içe geçtiği yapımda bir özel ajan, bir bilim adamı ve oğlundan oluşan üçlümüz, bir dizi inanılmaz olayla bağlantılı ölümcül bir gizemi çözmeye çalışmaktadırlar...

Tüm yolcuların ve mürettebatının ölmüş olduğu, içinde hiçbir hayat belirtisi bulunmayan bir uçak Boston Logan Havalimanı'na iniş yapar... Bu gizemli olayı araştırmak üzere, FBI Özel Ajanı Olivia Dunham (Torv) görevlendirilir. Ancak araştırma esnasında ortağı Özel Ajan John Scott (Valley), ölümün kıyısına gelir. Çılgına dönen Dunham, umutsuzca ona yardım edecek birilerini aramaya başlar. Bu durum, özel ajanımızı günümüzün Einstein'ı Walter Bishop'a (Noble) götürür. Ancak Bishop, 17 yıldan fazla zamandır akıl hastanesindedir ve ona ulaşabilmenin tek yolu da asi oğlu Peter'ı (Jackson) yardım etmeye ikna etmekten geçer. Özel Ajan Philip Broyles'ın (Reddick) emrindeki üçlümüz, zamanla o ölümcül uçakta yaşananların, çok daha büyük ve şok edici bir gerçeğin sadece ufak bir parçası olduğunu keşfedeceklerdir...

İlk bölümün fragmanı:

Hani bilimkurgunun ileri safhaları fantastiğe kayar ya, işte bu tam da o.

Daha 1. sezonunu bile bitirmedim ama bunca senelik dizi geçmişime dayanarak söylüyorum: Umut var. Evet. Bu dizi, hala izlemediyseniz; müthiş bir şekilde umut vadediyor.
 1. sezonun 1. bölümü 1,5 saat sürüyor ama diğerleri 50şer dakikalık bölümler halinde. İlk bölümüm 1,5 saat olması beni korkutmuştu ama bitince 'herhalde 20 dk oldu' diyorsunuz!
Belki de Doctor Who'ya çok benzettiğim için bu kadar güzel gelmiştir bana ama hiç sanmıyorum; çünkü Doctor Who'yu izlemeyen çoğu kişi de benimle hemfikir.
Yani, eğer izlemediyseniz ve 'doğru düzgün bir bilimkurgu görmek istiyoruz artık' diyenlerdenseniz, hemen buraya tıklayıp açabilirsiniz!


İzleyenler, yorum bırakmayı unutmayın!
Hoşçakalın!

1 yorum:

  1. O fringe i oneren benim ben!!! Bir arkadas ne :(( ayrica umut vadeden de ne demek kelimenin tek anlamiyla muthis hatta muthis otesi diyeceksin -bir dost

    YanıtlaSil