7 Eylül 2015 Pazartesi

Kitap Alışverişi 1

     Kadıköy, Akmar'a gittim. Adam bildiğin benle korsan kitabın tek farkının fiyatı olduğu hakkında falan kavga etti, Allah'ım, tersim döndü. Grrr!
Bodoslama konuya dalmak diye ben buna derim. 
Merhabaa! :)

     Uzun zamandır kitap okuyamıyordum; tarz değişikliğinin iyi geleceğini düşünerek son bir haftamı edebi roman araştırarak geçiriyordum. Sonra gittim ama giderken, alırken falan o eski heyecanı yine kendimde bulamadım. Bunu diyeceğimi hiç düşünmezdim ama sanırım okulu  ve o sıkışıklık halini, zaman bulamamayı, çabalamayı özledim. 
Yalnız, kitap bakarken bir şeye sinir oldum. Hiçbir yerde Aslı Erdoğan yok. Anam yok! Nasıl olur? Bu kadar yabancı dillere çevrilen bir yazar, tek bir kitabı bile yok! Grrrr!!! Everest Yayınları da Kabuk Adam'ı basmıyorlarmış. Yahu, sen niye bu yazara değer vermiyorsun be arkadaş? Ona zaten hiç girmeyeceğim, eğer o konuya girersem saymaktan, sövmekten konu kaçar.

     Neyse, efendim... Bu arada, Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku'yu da bitirdim (ardından Sefiller de bitti ve hiç karamsar değildi, mükemmeldi!) ama ne yazacağımı pek bilmiyorum açıkçası. Çok çok farklı bir dil ve konusu var. Anladığımdan da emin değilim. Tek bildiğim mükemmel bir kitap olduğu. :)

Şimdi geçelim kitaplara... BU arada bu da okuma sıram. :)
Hımm sadece isimleri mi yazsam.. Yok yok, resimleri koyacamm. Fotoğraflar çıkmazsa diye yanlarına isimlerini de yazacağım.
Buyurun bakalım!
Fotoğrafları yamuk koymuşum; fark edemedim! Düzeltemedim, kusura bakmayıverin!

SUZAN DEFTER - AYFER TUNÇ

Önce buna başladım. Gerçekten kaliteli kitaplardan. Başlardaki umutsuzluğu falan çok iyi anlatmış ama sonra bunun umuda dönüşeceğine eminim. İyi gidiyor.
Yorumum için tıklayın!

 YOK BANA SENSİZ HAYAT - ASLI TOHUMCU

Buna otobüste dönerken, kafamı ağrıtmayacak, basit bir şey için başladım, yarısna kadar da geldim. Hızlı okunan ama dikkatli okunması gerekn bir kitap. Ayrıca hiç büyük harf yok, ne cümle başlarında ne de özel isimlerde. Noktalamalara da dikkat edilmemiş ama bu onu çok daha renkli kılmış. Çok daha ilgi çekici ve orijinal.
Yorumumu okumanızı tavsiye ederim! Tık tık!

                        
ÇOCUKLUĞUMUN SOĞUK GECELERİ - TEZER ÖZLÜ

Tezer Özlü'nün kısa zamanda çoğu yazar tarafından en iyilerden biri sayıldığını biliyorsunuzdur. Ben yeni başlayacağım ve bu kitabın da ona başlamak için çok iyi olduğunu düşünüyorum.


 BENİM ADIM KIRMIZI - ORHAN PAMUK

Orhan Pamuk'a da yeni başlıyorum. Otobüste birkaç sayfa okumuştum merakımdan da gerçekten çok kaliteli. Çok iyiydi. Çok çok iyiydi. Gerçekten.
Ve Orhan Pamuk'u bana tavsiye eden çok sevgili tenis hocama sevgiler..


ERMİŞ - HALİL CİBRAN

Ermiş, benimsin! Sonunda! O kadar erteleyip durduğum kitabı İş Bankası Yayınları şubesinden %20 indirim ile aldım. 
Yes!


 ÜÇ ANADOLU EFSANESİ - YAŞAR KEMAL

Yaşar Kemal'e de yeni başlıyorum. Aslında başka bir kitabın alacaktım ama bunu buldum, satıcı abi de okumuş, çoğunu okumuş, bunu önerdi. Orada ilk iki sayfasını okudum; ben bu kadar hızlı ve akıcı okunan başka bir dil görmedim. Gerçekten çok akıcı. Çoook akıcıydı, çok rahattı, sıkmayan mükemmel bir üslubu var! Merak ediyorum. İkinci el, üçüncü basım, 7 TL idi, kendine çekti.




AİLE ÇAY BAHÇESİ - YEKTA KOPAN

Yekta Kopan'dan ilk kitabım ama teknik olarak yeni başlamıyorum. Okulda öğretmenimiz bir hikayesini bize okumuştu, çok etkileyiciydi, o zamandan beri aklımdaydı. Bunu görünce -önceden araştırmıştım- benimsin dedim! :)


 BİR MANİNİZ YOKSA ANNEMLER SİZE GELECEK - AYFER TUNÇ

Buradan Can Yayınları'na selamlar, evet çok kaliteli çevirili, çok orijinal kapaklı falan basıyorsun da o 33,5 TL fiyat nedir ya?! YKY Yayınları'ndan olanını buldum, ikinci eldi ama sanki sıfırdı, aldım. İçinde fotoğraflar, gazeteler falan da var o zamana ait ve ben ilk kez böyle bu türde bir kitap okuyacağım. Heyecanla korku arasında gidip geliyorum gibi...


 KORKU - STEFAN ZWEIG

Tabii ki Stefan Zweig! Tabii ki! Görünce tereddüt etmeden aldığım tek yazar! Satranç ile beni kendine hayran bırakmış, Clarissa ile 'vay be!' dedirtmiş ve Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu ile de artık benimsin dedirtmiştir. Mükemmel bir gözlemcidir.
Bu kitap ile de aşık olurum herhalde!


MAİ VE SİYAH - HALİD ZİYA UŞAKLIGİL

Halid Ziya'dan da ilk kitabım. Okul hocamın tavsiyesi ile aldım, eğer benim hocam bir şey derse o kesinlikle doğrudur bi kerem! Hıh! :D




İçimi boşalttım, iyi geliyor harbiden ya! Bu arda bend e okullar başlayınca nasıl vakit bulacağımı düşüneyim. :)

Oy, boynum ağrıdı gari! Hoşçakalın!
Kendinize iyi bakın,
sağlıvakla sevgiyle kalın!
Allah'a emanet olun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder